FAQ

FAQ - SPØRGSMÅL OG SVAR


Er det originale varer til så lave priser?

Designers & Friends samarbejder direkte med mærkerne og garanterer at alt der sælges på Designers & Friends er originale og nye varer.
 

Er min(e) vare(r) reserveret til mig når de er i kurven?

Da lagerantal ofte er meget begrænset, vil de produkter du har i kurven være reserveret til dig i 20 minutter. Så kan du nå at browse gennem resten af kampagnerne og bazaaren, samt færdiggøre dit køb uden stress. Efter de 20 minutter, vil din reservation dog udløbe hvorefter en anden kan få mulighed for at gøre et kup. Så vent ikke for længe, hvis du vil være sikker på at få det du ønsker dig. Timeren ved kurven viser hvor lang tid du har tilbage til udløb af reservationen.

 

Kan man returnere sit køb?

Ja, man kan altid returnere sit køb og få sine penge tilbage. Af hygiejniske hensyn tages visse varegruppe, herunder undertøj, hudpleje, hårprodukter og kosmetik, ikke retur - bh'er er undtaget. 

Læs mere om procedure for retur i handelsbetingelserne og under Returpolitik.
Returneres en ordre hvor der er givet en goodiebag, gavekort eller anden gave i forbindelse med et køb med minimumsbeløb, skal goodiebag m.m. sendes retur. Gives goodiebag/gave med på alle ordrer uanset beløb, skal goodiebag/gave sendes retur hvis hele ordren returneres. Vi forholder os retten til at trække 200 kr fra returbeløbet hvis ikke dette overholdes.
Returnering af en ordre med velkomstrabat: Minimumskøb ved brug af velkomstrabat er 499 kr. Kommer ordrebeløb under 499 kr. modregnes rabatten, da forudsætning for at opnå velkomstrabatten forsvinder. 
Returneringer sendes til:

Designers & Friends
Carl Jacobsens Vej 16
2500 Valby
Mærk pakken: "Returnering"
Alle spørgsmål angående returnering kan skrives til retur@designersandfriends.dk

Hvor lang er leveringstiden på min pakke?

For at vi kan sælge varerne billigst muligt til vores medlemmer, modtager vi først samtlige varer efter at kampagnen er afsluttet. Vi pakker og sender dem ud så snart vi modtager dem, så du kan modtage din pakke hurtigst muligt.

Du kan forvente at modtage din ordre efter den vare som har den længste leveringtid. Leveringstiden kan ses i kurven og i den ordrebekræftelse, som vi sender til dig efterfølgende. Hvis du køber varer fra en kampagne kan du forvente enten 10-15 dages leveringstid eller 15-25 dage. Hvis du køber varer fra Bazaaren er leveringstiden 1-3 hverdage. Hvis vi får varerne før, så sender vi dem selvfølgelig afsted med det samme.


Er det sikkert at handle hos Designers & Friends?

Ja, det er sikkert og trygt at handle hos Designers & Friends. Vi er godkendt af både PBS og ePay, der håndterer betalingen samt opbevarer kortoplysninger i forbindelse med et køb. Systemet er sammensat på en sådan måde at vi ikke kan se eller har adgang til medlemmernes kontooplysninger.

Inkluderer priserne moms?

Ja, samtlige priser der oplyses i forbindelse med varerne er inklusiv moms. Loven omkring e-handel kræver at moms af det samlede beløb udspecificeres separat. Derfor kan man ved betalingen se hvor meget momsen udgør af det samlede beløb. 

Hvad indebærer det at være medlem af Designers & Friends?

Det er gratis at være medlem af Designers & Friends. Som medlem får du adgang til Skandinaviens bedste designer brands til priser på 40-90 % under normalpris. Når der starter et nyt salg, får du en mail herom og mulighed for at shoppe løs, sammen med de andre Designers & Friends medlemmer.

Forpligter jeg mig ved at blive medlem af Designers & Friends?

Nej, det gør du ikke. Det er helt uforpligtende og gratis at være medlem af Designers & Friends. 

Jeg har glemt mit password, hvad gør jeg?

Når du opretter dig som medlem på Designers & Friends, sender vi dig en mail med det password du har valgt. Mailen genereres automatisk, hvilket betyder at vi ikke kan se dit valgte password. Du kan derfor se dit password i denne mail, eller gå til www.designersandfriends.dk hvor du kan indtaste din mail under sektionen "Glemt dit kodeord?". Du vil herefter få tilsendt et nyt password.
OBS! Alt efter indstillingerne i dit mail program kan denne mail havne i din "junk-folder" eller "inbox", så det er vigtigt du kigger i begge.

Bliver pakken leveret til døren?

Vi sender din pakke med Post Danmark. De leverer din pakke på den adresse du har valgt som leveringsadresse, dette kan både være din private hjemmeadresse eller på arbejdspladsen.
Du skal være opmærksom på at din vare vil kun blive leveret til døren eller arbejdspladsen, hvis du har valgt 'med omdeling'. 

Hvad koster forsendelsen?

Der tillægges hver ordre 29 kr (uden omdeling) og 39 kr (med omdeling) til forsendelsen med Post Danmark. I visse perioder vil der være gratis levering, dvs. vi betaler forsendelsen. Vi har desværre ikke mulighed for at kombinere flere ordrer til én samlet ordre. 

Kan jeg bytte til en anden størrelse hvis den ikke passer?

Ønsker du at bytte din vare til en anden størrelse, så skriv endelig ind til kundeservice, så gør vi vores bedste for at finde den rigtige frem til dig. Medsend altid en note i returpakken om at du ønsker at bytte, samt hvilken størrelse du i stedet ønsker. Er det muligt for os at ombytte varen, sender vi den afsted til dig uden yderligere omkostninger, så snart vi har modtaget returpakken. Du betaler din sædvanlige returfragt, men vi betaler fragten for at sende den nye vare frem til dig. Det er desværre ikke altid muligt at bytte en vare til en anden størrelse, men så får du naturligvis dine penge retur. 


Hvad hvis varen er beskadiget når den kommer frem?

Samtlige pakker vi sender ud fra Designers & Friends tjekker vi, for at sikre os at de er i orden. Skulle du dog opleve at en pakke eller vare er beskadiget ved modtagelsen, beder vi dig hurtigst muligt kontakte os via mail eller telefon. Vi tilbagebetaler naturligvis de omkostninger du har haft. 

Kan der ske fejl i min ordre?

Du bedes være opmærksom på, at en e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Vi forbeholder os derfor ret til at ændre/annullere bestillingen som følge af tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt, lagerfejl og lignende situationer som beskrevet ovenfor.

Vi gør opmærksomme på, at der til tider kan forekomme leveranceproblemer og leverandørsvigt. Dette kan medføre, at din ordre kun kan leveres delvist eller annulleres.

Leveranceproblemer skyldes at varerne under en kampagne ikke findes fysisk på vores lager men hos den pågældende leverandør. I modsætning til at få leveret dagligt, reserverer vi varelageret hos leverandøren i perioden for kampagnen og får kun en afsluttende leverance når kampagnen er afsluttet. Dette er for at vi kan tilbyde vores store besparelser og mest fordelagtige priser. Der kandog ske fejl, hvis lagerantallet vi har fået oplyst, viser sig ikke at stemme, vil det medføre leveranceproblemer. Vi gør naturligvis vores alleryderste for at undgå dette eller tilbyde en kompenserende vare hvis dette er tilgængeligt.

Du bliver selvfølgelig meddelt pr. mail hvis dette skulle være tilfældet. Skulle uheldet være ude, hæver vi naturligvis ikke beløbet for en vare du ikke modtager. 

Gavekort sælges altid til prisen og er aldrig en del af tilbud på vores hjemmeside som f.eks. rabatkoder. Det skyldes naturligvis at alle produkter på vores hjemmeside er nedsatte varer, og ved at bruge et gavekort på produkterne, har man i forvejen opnået en stor besparelse. 


Hvad gør Designers & Friends med mine personlige informationer?

Alle informationer du indtaster på Designers & Friends er fortrolige og opbevares sikkert. Dine konto-informationer bliver desuden krypteret og opbevares af PBS, hvilket betyder at Designers & Friends hverken kan se eller har adgang til disse informationer. 

 

100 kr. til shopping
Trustpilot